Aquesta setmana hem vist una obra de teatre que tracta el tema de la immigració.
Aquesta activitat que fem amb la coordinació i el suport de l’Oficina Jove de les Garrigues forma part del projecte de Tutoria – Cultura i Valors Ètics – Religió – Ciències Socials, àrees des de les quals es treballen els temes relacionats amb els Drets Humans.
I tu, d’on vens? És una obra molt interessant perquè, en el moment més emocionant de la representació, s’atura l’obra i nosaltres, els espectadors, passem a ser els protagonistes: podem donar la nostra opinió, fer preguntes als personatges demanant-los perquè han actuat d’una manera concreta, també podem donar-los consells i demanar que rectifiquin la seva opinió ….Aquesta ha estat la part més interessant i més ben valorada de tota l’actuació!
L’obra, que està representada per 4 actrius i 1 actor, exposa una sèrie de situacions quotidianes que poden viure les persones immigrants – l’actor és un noi de raça negra – en el seu dia a dia i que porten incloses conductes discriminatòries.
Així per exemple, en l’obra es posa de manifest que sovint tenim prejudicis amb les persones migrades: “ venen a Europa a prendre’ns la feina” , “sovint són lladres” , “reben tots els ajuts del govern”, “ no són bons treballadors “ i molts d’altres. Els personatges van representant totes aquestes situacions i, en un moment donat, quan ja s’han produït unes quantes situacions discriminatòries, s’atura l’obra i els espectadors, nosaltres, passem a ser els protagonistes.
Les reflexions de l’alumnat, un cop han valorat l’obra en el marc de les activitats de tutoria, han estat força interessants. Una mostra de l’alumnat de 2n d’ESO:
- No s’ha de discriminar a una persona perquè sigui d’un altre país o d’una altra raça.
- S’han de respectar les persones que venen a buscar la feina que no troben al seu país.
- Crec que la gent s’hauria de posar a la pell dels immigrants: son persones com nosaltres, tenen dret a treballar i no és just que els tractin malament.
- Els hem de respectar perquè venen a buscar un futur millor.
Res més a dir.
Seguim treballant per a intentar construir un mon millor.
Equip de redacció i alumnat de 2n d’ESO