Introducció
Aquest projecte pretén construir un món més sostenible començant per la intervenció en l’entorn més proper al nostre alumnat.
Actualment tenim dos eixos de treball encetats:
- Pati net.
- Endrecem l’Institut.
Dins del primer eix de treball, Pati net, ens proposem iniciar una activitat per desenvolupar amb la col·laboració de l’alumnat i la implicació de les famílies.
Objectius generals
- Conscienciar l’alumnat de la importància de mantenir el pati net.
- Organitzar grups d’alumnat que rotativament en realitzin la neteja i manteniment.
- Incidir, des de diferent matèries curriculars, en l’ús de materials reutilitzables i reciclables.
- Continuar amb les tasques de prevenció fent que l’alumnat, just abans de sortir al pati, dipositi els embolcalls de l’esmorzar a la paperera de l’aula.
Objectius activitat: Quins tipus d’embolcalls cobreixen el nostre esmorzar?
- Eliminar, en la mesura que sigui possible, els embolcalls d’un sol ús.
- Utilitzar un embolcall de plàstic reutilitzable (bocandroll).
- Usar envasos reutilitzables o reciclables.
Desenvolupament
- Fer un estudi, durant una setmana, del tipus d’embolcalls utilitzat per l’alumnat / professorat / personal PAS.
- Realitzar una breu activitat de conscienciació des de tutoria.
- Informar a les famílies a través d’una circular.
- Fer un nou estudi per avaluar l’impacte de l’activitat.
- Fer un buidatge estadístic per comparar els resultats inicials amb els posteriors a l’activitat de conscienciació.
- Informar a l’alumnat i famílies dels resultats obtinguts, conclusions i millores a dur a terme.
- Publicació article a la revista Lo Clarí
Temporització activitat: Quins tipus d’embolcalls cobreixen el nostre esmorzar?
Dates | Tasca | Instrument | Responsables |
18 de gener | Informar Professorat | Reunió ED | |
24 de gener | Informar als/ a les delegats/des i sotsdelegats/des de la tasca a realitzar des del 30 de gener al 3 de febrer. | Graella | Tutors/es del grup. |
Del 30 de gener al 3 de febrer. | Estudi setmanal a cada grup. | Graella | Professorat de l’hora d’abans del pati i delegats/des. |
7 de febrer | Conscienciació alumnat. | Activitat tutoria | Tutors/es |
14 de febrer | Informar famílies. | Circular correu electrònic. | Equip directiu. |
20 a 24 de febrer | Estudi setmanal a cada grup. | Graella | Professorat de l’hora d’abans del pati i delegats/des. |
Posteriorment | Buidatge estadístic | Excel | Alumnat XX i professor XX |
Informar a l’alumnat de la comparativa de resultats. | Power Point | Alumnat XX i professor XX | |
Informar a les famílies de la comparativa de resultats. | Circular correu electrònic | Equip directiu. | |
Redacció article. | Publicació lo Clarí | Alumnat |
Del 30 de gener al 3 de febrer
- Els/les professorat de l’hora d’abans del pati recordaran als/les delegats/des del curs i, en cas d’absència, als/a les sotsdelegats/des, que han d’emplenar la graella.
- La graella estarà damunt la taula del professorat durant aquesta setmana. El divendres dia 3 el/la professor/a responsable la recollirà i la lliurarà a consergeria.
- Hi haurà una graella per 1r, 2n i 3r i una per 4t A i una altra per 4t B
Aquesta mateix procés es realitzarà la setmana del 20 al 24 de febrer.